![]() |
✅PERAKENDE MATEMATİĞİ |
Perakende matematiğinin amacı günlük, haftalık yapılan operasyonel ve karar alma süreçlerinde kullanılan işlemlere varsayımlara hakim olmak. Şirketinizin verimliliğini arttırmaktır.
✔1- Perakende Satış Fiyatı Nedir ? (Sales Price)
Ürününüzü satmak istediğiniz fiyattır. Kdv dahil fiyattır.
Örnek:15,90 TL
✔2- Maliyet Nedir ?
Maliyet ürünün güncel kur verilerine göre hesaplanan birim maliyetidir.
✔3- SMM Nedir ? (Satılan malın maliyeti )
Stoklarınıza girecek olan ürünün stoklarınıza teslim sürecine "Satılan malın maliyeti" denir. Üreticilerle pazarlık yapılabilmesi için istenen ürünün SMM sinin iyi bilinmesi gerekmektedir. Bu değer kar ve zarar hesaplamalarında kullanılacaktır.
Bu maliyete depo, merkez giderleri, personel giderleri dahil edilmemiştir.
SMM= Malın maliyeti * Satış adet
Örnek :
Bir A ürününü 10 TL olarak alalım.
Bu üründen sezonda 500 adet satış gerçekleştirdik.
Bu ürünün SMM si nedir ?
SMM = 10*500 = 5000 TL dir.
✔4- Mark – Up Nedir ?
Üreticiden aldığınız ürünlerin satış fiyatına karar vermek için maliyetinin kaç katına satış yapılacağının belirlenmesi gerekmektedir.
Karımızı bu oran belirleyecektir. Üreticiden aldığınız ürünün satış fiyatının, satın alma maliyetinin kaç katına satıldığını ifade eden değere "Mark Up" denir.
Mark Up: Satış fiyatı / Satılan Malın Maliyeti
Örnek:
15,9 TL ye satılan bir gömlek 4,9 TL ye alınmıştır. Buradaki Mark up çarpanımız nedir ?
Mark Up: Satış fiyatı / Satılan Malın Maliyeti
Mark up : 15,9/4,9 = 3,24
✔5- İskonto Nedir ?
Satılan ürünün satış fiyatı değiştirmeden, özel olarak PSF üzerinden yapılan özel indirim ve kampanyaya dayalı fiyat indirimidir .
Örnek:
-% 30 personel indirimleri bir iskontodur.
Yorumlar
Yorum Gönder